fredag 1 juli 2011

Tromsø-Stockholm

Morgonpromenad ner till Tromsöns sydspets.
Ön har ett behändigt format, det är en lagom promenad på en dryg halvtimme från centrum.
Där nere är det lite luggslitet, synd med tanke på det bedövande vackra läget, en uddde i en stor fjord mellan snöklädda berg.
Men när jag står där och kisar så ser jag ett gäng gubbar med gula västar och portföljer stå och diskutera och peka.
Just det.
Det är fler än jag som har tänkt tanken. Jag slår vad att om tio år är denna udde en av Tromsøs hetaste adresser, med nya blanka balkonger och smakfulla planteringar överallt.

Sedan är det dags att tänka på färden söderut.
Jag lyxar och flyger direktflyg Tromsø-Arlanda denna gång. Rese-strapatserna lyser med sin frånvaro. 
Flyger upp hit igen om en dryg vecka, efter att ha hunnit göra konsert på duo med jojkerskan Inga Juuso i Stockholm, samt tillbringat en vecka på ön Elba utanför Italien med tillhörande duokonsert med pianisten Ketil Bjørnstad.

Kapitel 6 slut, over, out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar