torsdag 30 juni 2011

Bröderna R, dag 2

Trött morgon. På'n igen.
Vi kör lite längre idag, tre timmars hårt arbete.
Det är mycket musik som ska gås igenom. Många olika stilar i ett och samma verk.
Modern jazz, klassisk orkestermusik, rock, flum, blues. Inte så mycket latin, men något som liknar disco.
Bröderna är musikaliska människor, något som gör att saker och ting känns i luften, och påverkar också mig. Jag gör ändringar i partituret, inspirerad av Hognes och Hermans "vibe".
Musiker-brödrapar som groovar tillsammans är coolt och speciellt. Bröderna Montgomery, Brecker, Johnson, Young, Van Halen, Lindvall, Johansson etc. etc. Och nu Rundberg.
Kommer du på fler?

Herman - Hogne. Kan de vara syskon ? :-)

På kvällen känner jag en intensiv längtan efter att gå på bio.
Det är en grej jag brukar göra när jag är ensam i främmande städer, gå på bio.
Utom i Tyskland och alla de andra länderna som dubbar sina filmer. Usch!
Det är nåt visst med det stora mörka rummet med den jättelika bioduken och de stora högtalarna som pumpar ut bas. Man försvinner för ett tag.
Och konceptet är tryggt, det är sig lika var man än är i världen.
Man kryper in i en grotta och får sig en berättelse till livs, om stora och små ting.

Det känns igen..när jag tänker på det så är biosalongen liksom min kyrka.
En kringresande ateistisk musiker behöver också sin sjömanskyrka.

1 kommentar:

  1. Moraeus! Ibland är jag så avundsjuk på dem som växt upp i en musikerfamilj.

    SvaraRadera