måndag 3 januari 2011

Svart dag

Vi vaknar sent, alldeles för sent. Det finns inget dagsljus som väcker kroppen. Dessutom är vi trötta efter resan.



Frukosten äter vi då vi borde ätit lunch, lunchen äts närmare tiden för middag, och middagen blir ett misslyckande, då alla börjar bråka istället för att äta.

Att resa kostar något.

Dagen slutar ändå bra, Katarina gör en kvälls-workshop med Kåfjord-kören i Trollvik. Hur orkar hon?

I morgon ska vi använda vårt kära gamla tortyrredskap, som vintertid på dessa breddgrader visar sig vara mer av ett nyttoredskap:
Väckarklockan.

Barnen började gräva en snögrotta. Med hjälp av sin far iförd pannlampa.

1 kommentar:

  1. Det var länge sedan jag följde någon särskild blogg. OM jag hade en favoritlista över bloggar så skulle din ta en plats på topp 3! Jag både känner igen mig och lär mig nåt nytt av att läsa din "Norge-dagbok". Mvh / Mia B. På facebook använder jag hela mitt namn: Anna Maria Berggren. En liten förklaring så du vet vem som skrivit kommentaren.

    SvaraRadera