onsdag 12 januari 2011

Narvik repdag 2 = Copy "Narvik repdag 1". Paste.

Har ni sett "Groundhog Day" ("Måndag hela veckan" på svenska), filmen med Bill Murray om mannen som upplever samma dag om och om igen, och den enda som inte sitter fast i "tidsloopen" är han själv?
En av mina favoritfilmer. Gå och hyr den.

Hade denna blogg varit skriven i notskrift istället för med bokstäver, så hade jag kunnat spara tid genom att helt enkelt sätta repristecken runt gårdagens inlägg. Exakt samma reptider, samma musiker, samma stycken, samma slalombacke efteråt, till och med samma pizza till middag; en vegetarisk familjepizza med extra jalapeno och vitlök, lämnar tre bitar till morgondagens lunch.

Men det är inte så dumt faktiskt, jag har haft tur med valet av dag. Musik, trevliga människor, skidåkning..
Jag kan tänka mig mycket sämre dagar att loopa.

På Narvikfjellet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar