tisdag 11 januari 2011

Narvik, repdag 1

Nu är vi igång, det ska bli konsert här i Narvik på lördag.
MiN-ensemblen möter Svante Henryson A.I.R., och vi har börjat jobba med musiken.
Det är fantastiskt att uppleva när de professionella musikerna sätter tänderna i min musik.

Øivind Nussle, Kate Read och Hans-Urban Andersson går djupt in i min Kvartett för violin, viola och två celli.
Klarinettisten Ole Kristoffersen kastar sig ut i min Off Pist.
Violinisten Tor Johan Bøen kramar musten ur min version av Night and Day för violin och cello.
Och det ska bli fler musiker och verk under veckan.

Efter det behövdes semester.
Här i Narvik finns ett fantastiskt skidberg.
Liftkön lingrade lång denna strålkastarupplysta tisdagkväll i januari. Detta är ju trots allt Norge, och här behöver man inte en toppstuga med solveranda och bossanova för att orka åka upp med liften.
Här handlar det om själva skidåkningen.


På Narvikfjellet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar