torsdag 28 oktober 2010

Tvivel, sopor

Jobbar oförtrutet vidare.
"Jobbar oförtrutet vidare" Det där lät bra.
I verkligheten är det inte så lätt...det är en kamp ibland.
En kamp mot bland annat tvivlet.
I fallet musik är det ett tvivel på tonerna som man frambringar.

Tvivlet är som ett flöte som ligger och guppar i vattnet.
Jus idag är tvivlet fullt synligt, uppe vid ytan.
Det är trist.
Men snart sjunker det ner igen, när man fått ett par nya melodier på kroken..

Stor del av dagen ägnades åt förberedelser inför min familjs ankomst imorgon.
Ringde Kommunens Avfallshantering för att be dom hämta mina sopor.
Väntade mig att få höra nåt i stil med "vänta så ska jag koppla dig vidare" och sedan bli sittande i telefonen i en halvtimme...man är ju van vid Stockholm...

Istället blev svaret:
"Svante Henryson sa du? Är det musikern som ringer?"
Jag blev alldeles överrumplad.
"Ja..det är det"

Sedan gick det på en minut att avtala hämtning av sopor. Han kände till och med till huset jag bor i nu.
Dessutom pratade han svenska med mig, hade bott utanför min födelsestad Umeå i många år!

Vilket praktexempel på det enkla livet på landet...
Suck.
Snart ska man tillbaks till stan igen..

Dagens lunch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar