fredag 22 oktober 2010

Forundrings-pakke

Tillbaka till Kåfjord.
Jag ska inte tjata om hur vägen hem såg ut, men kolla här:

Jag fick skynda mig hem för att hinna baka tårtor.

I Djupvik, den nordligaste byn i Kåfjord, var det fullt med folk i skolans aula.
Det samlades in pengar till Flyktinghjälpen. Det var auktion och varieté, kaffe och tårta.
Kåfjordkören sjöng, jag spelade, det börjar bli en vana nu.

Jag bidrog med två tårtor, för det är nämligen min födelsedag idag.
Hela aulan sjöng "Bursdagssangen" för mig..Snyft..

Unge Jens hade fått i uppdrag att vara auktionsförrättare.
Jag hade lämnat in ett exemplar av min gamla solo-CD "Enkidu" till auktionen.
Första, andra, tredje, SÅLD för 400 kronor!
Jag kan inte tänka mig ett noblare öde för den CD:n än att säljas till överpris på en Flyktinghjälpen-auktion.

Det auktionerades även ut ett antal "forundrings-pakker".
Forundrings-pakke. Jag älskar den termen.
Jag vill ha forundrings-pakker.
Det här året i Nordnorge är faktiskt en gigantisk forundrings-pakke.
Helt klart.

Jens med "forundrings-pakke"

1 kommentar:

  1. Vilket härligt öde för Enkidu!Och framför allt för den som får lyssna på den efter sitt inköp!

    SvaraRadera