lördag 23 oktober 2010

Saffran

Helgdag. Gick till affären.
Och fick syn på något jag aldrig förut skådat.
Det definitiva beviset på att här i Manndalen, här är livet gott och enkelt, 
här i Manndalen litar man på varandra.
Visst, visst, jag har hört det där "i Manndalen man låser inte huset", "man låser inte bilen", "man lämnar cykeln olåst" etc. etc.
Sånt har jag upplevt förut när jag bott på landet.

Men detta.
Detta har jag aldrig varit med om.

Saffranspaket som låg framme på varuhyllan i mataffären.
Utom synhåll från kassan.






Jag menar, det är ju som att ha hög femtilappar liggande framme på hyllan!
Saffranspaket hanteras i typ resten av världen som värdepapper!
Saffran får man fråga efter i kassan när man ska betala (och glömmer det i nio fall av tio, och måste gå tillbaka till affären igen)!

Men inte här.
Vi lever i den bästa världar.
Här i Manndalen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar