måndag 5 mars 2012

Spår i snön

Innan jag drar vidare mot Norge så måste jag gå tillbaka till björkskogen och kolla. Ingen Älg var där, men våra spår syntes mycket tydligt:
från vänster: Älg, äpple, Man.

Färden gick sedan genom ett smärtsamt vackert högfjällslandskap badande i sol, täckt av glittrande vitt, vidare ner till havet och ut på öarna som utgör Lofoten och Vesterålen (suckar av njutning).

När jag kom fram till Sortland var det pang på rödbetan direkt när jag klev ur bilen!
Jag höll en workshop med ett gäng gitarr-, bas- och trum-elever från högstadiet (ungdomsskolen). Vi utgick ifrån det första riff som alla lär sig på gitarr, själva "ur-riffet": Smoke on the water.
Magister Svante och nio av lärjungarna.

När workshopen var slut följde nästa utmaning: hitta huset där jag ska bo resten av detta residens.
Fick en ny livserfarenhet: smarttelefonens kartfunktion är inte pålitlig.
Sedan behöver jag inte berätta mer om hur jag tillbringade den närmaste timmen..

Men när jag äntligen hittade huset...Husägarinnan Janne (det är ett flicknamn här) tog emot med rosor och nybakat bröd!! Vilket välkomnande! Tusen tack Janne! Vilken tur jag har!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar