fredag 9 mars 2012

Havet


Så enormt skönt.
Flera dagar i rad nu utan tider att passa.
Jag behöver inte ens hjälpa andra (läs barnen) att passa deras tider..


Vad är det för dag idag?
Det kvittar.
Vad är klockan?
Det kvittar.


Man driver omkring på tidshavet.
Båtmotorn och navigationssystemet har slagits av.
Jag har faktiskt laddat ner en timslång mp3:a med havsvågor!
En lite new age-ig amerikansk produkt.
Huset är lyhört, så en liten ljudmatta kan behövas, men det är faktiskt, genom ett par toppklass högtalare, väldigt avslappnande och ändå uppfriskande att lyssna på.


Havet.
Jag längtar.


Nån gång i livet vill jag bo i ett hus precis på stranden vid ett stort hav med långa rullande vågor.
Gärna på någon västkust, gärna Stilla Havet.
Grå dimma, brinnande solnedgångar, rytande stormar, kav lugnt, jag vill uppleva alla havets ansikten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar