tisdag 6 mars 2012

Another Sasom i Himmelen moment

Hade ett tvättäkta "Såsom-i-Himmelen-moment" idag. Igen.
Gick på Coop och handlade förnödenheter för mitt nya liv i det gula huset, och vem är föreståndare på affären om inte Helge från kören som jag jobbar med här i Sortland, Holand Blandakor.
Vi växlade några ord och log åt det hela.

Tillbaka i huset. Coping with loneliness.
När jag surfar, mailar, bloggar brukar jag lyssna på musik. (just nu: Coldplay - Charlie Brown)
När jag äter, diskar, städar brukar jag lyssna på internetradio, helst pratprogram.
Jag har just fått en ny favorit: Radiolab.
 Det är ett timslångt program från radiokanalen WNYC från New York, som kommer ut var 14:e dag. Det är intressant, djupt rörande, sakligt, fantasifullt, spontant, vederhäftigt, ja ni hör att jag rekommenderar det å det varmaste.
Det ligger över 100 program ute som gratis podcasts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar