torsdag 8 mars 2012

Karneval

Började dagen på café. Lång intervju för Ságat, en samisk tidning, samt för Sortlands Avis.
Journalisten Beate Heide och jag satt på Miscela, ett café vid kajen. Det är ett väldigt trevligt ställe, men, som många ställen på dessa breddgrader, lite ödsligt. 
Lite såhär:





människa






bord



kaffe






en människa till





Vidderna fortsätter liksom ända in på caféer och köpcentra.

Men fläckvis är det ett himla liv, skratt och skrän!
Det är torsdag. Torsdagkvällar i Sortland är körsångsövningskvällar.
Först barnkören. Dom var väldigt okoncentrerade, för de var på väg till karneval och kunde nästan inte sitta stilla, än mindre sluta prata. Jag kände mig som en gammal otäck musikmagister när jag försökte öva körstämmor med de utklädda uppspelta barnen. Så de fick ledigt efter en halvtimmes försök.

Beate Heide fick även avsluta min arbetsdag. Hon sjunger förstås i "vuxenkören" Sortland Blandakor, och det var torsdagsövning som vanligt på Lantbruksskolan. 
Såsom i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar