onsdag 7 mars 2012

Är jag stalkad?

Blev skiträdd idag när jag skulle ut och jogga.
När jag låste ytterdörren så råkade jag se vad det stod för namn på dörrklockan till min lägenhet.
Det stod Friedland.

Friedland.

Hjärtat stannade.
Men....Friedland....
herregud, det är samma namn som stod på dörrklockan till Lassagammi, huset jag bodde i förra året!
Vad i hela friedenland...?
Är det en stalker?
En hemlig agent från någon mystisk tempelriddarorden som snart kommer att likvidera mig och ta över min identitet för att kunna infiltrera norska staten?
Sitter någon och tittar på mig med kikare just nu?

När jag kom hem efter joggingrundan googlade jag Friedland.
Rodnade.
Första träff: ett engelskt dörrklocke-företag, populärt märke i Norge.

Tack Google!! You saved my life! My identity!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar