fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

Det är den traditionstyngsta dagen näst efter julafton, och jag lyckas pricka in samtliga tolv dödssynder plus bonus!

1. Jag är ensam.
2-5. Jag har ingen sill, ingen nubbe, ingen färskpotatis, och inga jordgubbar.
6-7. Jag sjunger inga snapsvisor, dansar inte runt stången.
8-9. Jag är inomhus. I Norge.
10-11. jobbar som en galning, och när jag tar paus sitter jag kvar inomhus och spelar dataspel (Riven).
12. Jag saknar inte midsommarafton.
13. som bonus: Det pågår en begravning på den lilla kyrkogården nedanför mitt hus. Det klämtar en ödesmättad klocka och jag ser för för första gången en bilkö i Manndalen:
Begravningstämning.



Gårdagens brandkårsutryckning får mig att rodna för mig själv lite då och då..
Det var ju "Sankt-hans-aften" igår! 
Den bleka norska midsommarafton-kusinen, som knappt ens märks...
det bara brinner lite här och var på gårdarna :-)

Träffade Liv Rundberg på Olderdalens kultursenter för en kort genomgång av körpartierna i Vidderna.
Fick se Riddu-Riddus festivalaffisch. 
Väldigt fin! men stavningen alltså...
"Henrysson" med två s må vara hänt, det är vardagsmat, 
men "Viddarna innom mig"..
Trösten är att de flesta inte ser, förstår, eller bryr sig..

Midsommarafton. Tur att det finns telefoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar