onsdag 22 juni 2011

Vattenfall på vägen

Vaknar utsvulten.
Det var en lång resdag igår, utan ordentliga måltider.
Men kroppen är obeveklig, detta ska den ta igen!
Kroppen minns frukostbuffén på Ishavshotellet nere vid kajen.
Det är bara för själen att hänga med.

Efter en lyxig dyr långfrukost sågs Inga Juuso och jag på konservatoriet igen, där vi jobbade stenhårt i tre timmar.
Jojk efter jojk gicks igenom och nu händer det grejer! Yes!
Inga Juuso jobbar

Det är dags att köra bil igen...denna gång "hem" till Manndalen.
De 15 milen är välbekanta nu.
När jag kör längs Lyngsfjorden, med tvärbranta fjäll på högra sidan, så bara måste jag veva ner fönstren!
Det är massor av smältvatten i fjällen i år, och de många små vattenfallen sprutar ända ut på körbanan och in i bilen.
Jag blir våt, men med ett leende på läpparna.
Ordet f-r-ä-s-c-h-t får en förnyad mening :-)

Huset känner igen mig när jag kliver in genom dörren.
Kvällen är ljus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar