fredag 20 januari 2012

Skörbjugg

Dag 3 av 3 med "Narvik 9"-repetitioner med MiN-ensemblen i Narvik.

Jag är vegetarian.
Min meny dessa tre dagar:

Dag 1
Lunch: Grekisk sallad på Kafferiet.
Middag: Vegetarisk pizza på Peppes Pizza.
Dag 2
Lunch: Grekisk sallad på Kafferiet.
Middag: Vegetarisk pizza på Peppes Pizza.
Dag 3
Lunch: Grekisk sallad på Kafferiet.
Middag: Vegetarisk pizza på Peppes Pizza.

(Anledningen till att jag så listigt byter mellan två ställen, är att jag då slipper skämmas alltför mycket inför personalen.)
Nej, vegetarianismen frodas inte i Narvik. Fiskismen och köttismen dominerar totalt.

Tog kvällsbussen till Sortland, en tur på 3 1/2 timme i totalt mörker på hala slingriga vägar.
Överlevde, checkade in på Sortland Hotell, och oj!
Det rummet var inte stort inte.
Jag skulle precis gå ner och fråga i receptionen om jag kunde få ett större rum, eftersom jag ska bo här i en hel vecka, när jag såg en sån där nödutgångskarta med alla rummen utritade - mitt rum var ju det största på hela hotellet! LOL.

Imorgon ska jag för första gången träffa min nordnorska jazzkvartett och spela in ett par låtar.
Så dagen avslutades med lite riggning och råddning inför inspelningen.

Tävling: vad föreställer detta?
Första rätta svaret (använd kommentarsfältet) får ett hedersomnämnande här på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Ha! Scenmarkeringar för... hmmm... en cellistbasist?

    SvaraRadera
  2. Hej Alex! Det bränns...men nej, inte riktigt.

    SvaraRadera