fredag 3 september 2010

In Residence

En dag utan bilkörning. Puh! Väljer att inte åka in till Døgnvill-festivalen i Tromsø. Jag packar upp lugnt och metodiskt, fikar länge i solskenet på verandan. Koselig.
Jobbar med en musik som dök upp igår natt; Lassagammi by Night.

Det här är första dagen som jag får lite kittlande Robinson Crusoe-känsla.
Jag ska inte trötta er med skildringar av hur grandiost landskapet är, men här är några nytagna bilder av huset från norr, öster och söder. Jag vet inte om Nils-Aslak Valkeapää ritade huset själv men arkitekturen är tamejtusan genialisk.








1 kommentar:

  1. Wow! Grattis till att du är framme och att du känner att du hamnat så rätt. Som syster och xkulturpolitiker gläds jag med dig. Och tänk att få se fram emot att höra vad du ska göra med Nils-Aslaks dikter. Mitt senaste minne från honom är när han jojkade mot månen i en gränd i Gamla stan en blöt kväll. Han var precis det som du är, en stor konstnär, så han lyckades göra den underliga stunden oförglömlig. Peter och jag bläddrar i almanackorna. Kan man sova över i ditt vackra hus?
    Varma hälsningar från det frodigt gröna och sensommarsvala Runmarö. Kram Tjia

    SvaraRadera