lördag 4 september 2010

Jordskred!

Lyngsfjorden väcker mig, vågorna låter upprörda?!

Jag förstår varför när jag går till byns ICA, där snacket går om det stora jordskredet i Lyngseidet, 2 mil uppåt fjorden. Där rasade jorden och tog med sig två hus ut i fjorden!

Inga döda, men det var bara tur..




Raset tog även med sig en massa viktiga kablar ut i fjorden, så telefoner och kreditkort går inte att använda.
Den snälla kassörskan låter mig handla på kredit tills kortet går att använda igen, och det kan ta tid.
"Vi er jo ikke akkurat prioritert heroppe" som hon säger.
så snällt, som om jag redan vore värsta stamkunden.

Tänker: varken jordskredet eller krediten hade varit möjliga i Stockholms innerstad..

Vid arbetsbordet sitter jag och utvecklar något som kan bli ett slags huvudtema. Tänkte presentera det för kören på måndag, i ett arr för cello och kör.
Det gäller att det inte blir för svårt för dom att sjunga, men heller inte tråkigt. En lagom stor utmaning.

Jobbar även med en "jazzvariant" av samma tema, som kanske vore något för Link, trion uppe i Hammerfest?

Testar Nils-Aslaks fantastiska sauna-avdelning som upptar husets hela undervåning!

Ett stycke finsk kultur. Det har inte sparats på ytorna där inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar