tisdag 30 augusti 2011

Önskas hyra

Vilken tror ni är den svåraste biten med att vara Nord-Norges Artist in Residence:
Är det "Artist" eller "Residence"?
Utan tvekan "Residence" om ni frågar mig.
Var i hela friden skall jag bo?
Kunstnerhuset där jag bor nu känns...ja OK, denna vecka, som en nödlösning..

Idag har jag som vanligt varit "Artist" från 05-12. Inga problem. Ideerna flödar.
Efter lunch var jag igång med den svåra delen; att hitta ett Residens.
Det är en svår nöt att knäcka. Jag måste ju hyra möblerat, och bara i korta perioder. Men perioder är inte så korta att hotellrum är en lösning; det är för dyrt, och jag vill ha eget kök.

Jag svarade på en lägenhetsannons i lokaltidningen. Men det var en anonym annonsör, så jag får snällt vänta på att bli kontaktad tillbaka, och det är troligen bara helårshyra.
Sedan såg jag en skylt på stan: "Leiligheter selges". Jag tog en chans och ringde. Även om jag inte ämnar köpa någon lägenhet, kanske de vill hyra ut till mig i väntan på att få dom sålda? Men tji fick jag, lägenheterna inte ens är färdigbyggda än.

Sedan blev jag intervjuad av lokaltidningen, och passade självklart på att berätta om mitt residens-problem. Jag bad dom att skriva det i artikeln, så kanske någon uthyrare ringer till redaktionen. Man vet aldrig.
Efter intervjun besökte jag kulturchef Erik Bugge, som tipsade om ett ställe lite utanför stan som hyr ut turiststugor vid havet. Jag åkte genast dit, det var... hyfsat, man såg en bit rak havshorisont, inte illa. Om man kan få ner priset med sådär 70% så är det tänkbart..

Nu är jag snart desperat! "Artist in....???"

Dags att formulera en annons här på bloggen:

ÖNSKAS HYRA
Lägenhet, hus eller hytte i eller nära Sortland. Möblerad, vinterbonad, med el, varmvatten, eget kök, egen WC och dusch. Hyres per vecka. Behöver hyra ca 10 perioder på 1-2 veckor mellan oktober 2011 och september 2012. Perioderna kan diskuteras, jag är flexibel.
Svar till rökfri skötsam svensk tvåbarnsfar 196/95 med ordnad ekonomi.
Skriv i kommentars-fältet här nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar