söndag 22 augusti 2010

"..T minus 9 days"

Det är dags att börja packa, drar om 9 dagar.
160 mil norrut, till Gáivuotna i Troms fylke, Norge, där jag ska bo en tredjedel av det kommande året.
Espressomaskinen är inköpt. Viktigt.
Min gamla bilatlas är framplockad, likaså sovsäcken och pannlampan :-)
Konstig resa, när man packar ner både pannlampa och cellostråke..
Men det gäller att planera, jag har bara en chans att få med mig allt jag behöver för alla de sju årstiderna där uppe i Gáivuotna. Jag tänker köra bil upp, men resten av året kommer jag att flyga. Och har man en cello att släpa på så blir det liksom inte plats för mycket annat..
Så det gäller att planera..
Ja vad behöver egentligen en "Artist in Residence", som ska till en fjord 10 mil norr om Treriksröset, ta med sig upp?..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar